
Tine Hoof
Over Tine
Tine stond twaalf jaar voor de klas als leerkracht talen op de Sint-Maarten Bovenschool te Beveren-Waas. Ze bouwde ervaring op in zowel tweede als derde graad van het secundair onderwijs en gaf les in de verschillende onderwijsvormen. Vanuit haar interesse voor studeerstrategieën werkte ze vijf jaar als studiebegeleider op deze school en begeleidde ze leerlingen en leerkrachten in het werken rond effectief leren en studeren. Binnen ExCEL werkt ze o.a. als onderzoeker mee aan een project rond effectieve instructie en studeerstrategieën in het tweedekansonderwijs in Nederland. Ze geeft ook les aan het postgraduaat Leercoach voor het secundair onderwijs aan Thomas More Hogeschool.
Relevante publicaties
- Hoof, T., Surma, T., Muijs, D., Kirschner, P. A. (2020). Supporting students to become self-regulated learners: Metacognition matters. The Education Exchange (Chartered College of Teaching)
- Hoof, T., Surma, T., & Kirschner, P. A. (2021). Studeren met succes. Antwerpen: Thomas More-hogeschool.
- Hoof, T., Buelens, W., Vanhoyweghen, K. & Surma, T. (2022, 9 mei). Promoting teacher effectiveness through CPD, implementing the design of an online learning environment. Impact. https://my.chartered.college/impact_article/promoting-teacher-effectiveness-through-cpd-implementing-the-design-of-an-online-learning-environment/
About Tine
Tine was a language teacher for twelve years in a secondary school, where she was also study counsellor. She helped students develop more effective study strategies and she counselled colleagues on how to teach students how to study more effectively. At ExCEL, she is currently working on a project on effective instructional and study strategies in second chance education in the Netherlands. She also teaches two courses (Effective Study strategies and School Career Counselling) at Thomas More’s postgraduate programme Study Counsellor in Secondary Education.
Relevant publications include:
- Hoof, T., Surma, T., Muijs, D., Kirschner, P. A. (2020). Supporting students to become self-regulated learners: Metacognition matters. The Education Exchange (Chartered College of Teaching).
- Hoof, T., Surma, T., & Kirschner, P. A. (2021). Studying successfully. Antwerpen: Thomas More-hogeschool.
- Hoof, T., Buelens, W., Vanhoyweghen, K. & Surma, T. (2022, 9 mei). Promoting teacher effectiveness through CPD, implementing the design of an online learning environment. Impact. https://my.chartered.college/impact_article/promoting-teacher-effectiveness-through-cpd-implementing-the-design-of-an-online-learning-environment/
Andere teamleden
Tim Surma
Kristel Vanhoyweghen
Pieter Verachtert
![MVB1-klein kopie[6992] MVB1-klein kopie[6992]](https://excel.thomasmore.be/wp-content/uploads/2021/01/MVB1-klein-kopie6992-200x200.jpeg)