Ga naar de hoofdinhoud
Onderzoeker

Claudio Vanhees

Onderwijs en Leren

Digitale didactiek

Expertise:  leesdidactiek, digitale didactiek voor het hoger onderwijs

Over Claudio

Claudio is onderzoeker aan het Expertisecentrum. Hij studeerde in 2009 af als leraar en bouwde daarna 10 jaar lang heel wat didactische ervaring op als leraar en docent op verschillende onderwijsniveaus, gaande van het secundair en het volwassenenonderwijs tot het hoger onderwijs. De afgelopen jaren werkte hij als onderwijskundig onderzoeker en deed hij promotieonderzoek rond digitalisering en multimodale ontwikkelingen in het leesonderwijs. Hij is in het bijzonder gepassioneerd door onderzoek naar taaldidactiek, leesonderwijs en het weloverwogen inzetten van digitale tools ter bevordering van effectief onderwijs. 

Een selectie van relevante publicaties
  • Simons, M., Vanhees, C., Smits, T., & Van De Putte, K. (2019). Remedying Foreign Language Anxiety through CLIL? A Mixed-Methods Study with Students, Teachers and Parents. Revista de LingĂĽĂ­stica y Lenguas Aplicadas, 14, 153-172.
  • Baeten, M., Simons, M., & Vanhees, C. (2020). Team Teaching during Field Experiences in Teacher Education: Investigating Student Teachers’ experiences with the Parallel and the Sequential Teaching Model. Journal of Teacher Education, 71, 24-40.
  • Vanhees, C., Simons, M., & Joosen, V. (2020). Pupil reading motivation and immersion: Reading Tools for MALL. In A. Andujar (Ed.), Recent Tools for Computer and Mobile-Assisted Foreign Language Learning (pp. 79-109). Hershey: IGI Global.
  • Vanhees, C., Simons, M., & Joosen, V. (2021). Hyperlink desirability in adolescent fiction: location and absorption. Computer Assisted Language Learning. Advance Online publication. https://doi.org/10.1080/09588221.2021.1933052

Gerelateerde onderzoekslijnen