Hoe kies je als leraar, vakwerkgroep of schoolteam een lesmethode? Waarmee houd je rekening bij het ontwikkelen van een leermiddel? Hoe gebruik je het leerboek op een doordachte manier in je klaspraktijk? Er is weinig onderzoek voorhanden en er zijn …
Ik neem jullie vandaag graag mee in een kritische reflectie op het verkleinen van de prestatiekloof*, naar aanleiding van een aantal lezingen die ik afgelopen zaterdag volgde op ResearchED. Al te vaak – en zo ook in een sessie die …
Elke directeur/schoolleider, beleidsmedewerker, pedagogisch begeleider, schoolbestuur … in het basisonderwijs stelt zich de vraag: waar moeten we de komende jaren naartoe met ons onderwijs? Waar zetten we als school best op in om te blijven zorgen voor hoge prestaties, grote …
Het onderwijs staat de laatste en komende maanden voor ongeziene uitdagingen. Ondanks de corona-crisis, merken we dat een heel aantal onderwijsmensen en vakgroepen vooruitblikken naar volgend schooljaar. Hierbij denken ze ook na over het handboek waarop ze zich volgend schooljaar …
Het onderwijs staat de laatste en komende maanden voor ongeziene uitdagingen. Ondanks de corona-crisis, merken we dat een heel aantal onderwijsmensen en vakgroepen vooruitblikken naar volgend schooljaar. Hierbij denken ze ook na over het handboek waarop ze zich volgend schooljaar …